Problemy z koncentracją? Zobacz jak pracować nad umiejętnością skupiania się na kimś lub na czymś.

O poranku towarzyszy Ci mały ból głowy? Jesteś niewyspana/y, a „wskoczenie” na optymalne obroty zajmuje Ci dobrą chwilę? W ciągu dnia pojawiają się problemy z koncentracją? Prawdopodobnie – Twój organizm niedostatecznie się regeneruje.

Zdrowy, głęboki i regenerujący sen
Według danych statystycznych – nawet co drugi Polak boryka się z bezsennością. To problemy, które mają ogromny wpływ na koncentrację i zdolności intelektualne. Wszak, w ciągu nocy zachodzi mnóstwo procesów regenerujących. To, jak się wysypiamy – ma ogromny wpływ na to jak funkcjonuje nasz organizm w ciągu dnia.

Jak zdrowo spać? 10 wskazówek!

  1. Minimalna długość snu: 7 godzin
    Osoby dorosłe powinny spać minimum 7 godzin. Zalecana wartość to jednak 8 godzin – ciągłego, nieprzerywanego i spokojnego snu. Z zasady – im organizm starszy, tym mniej potrzebuje snu. Osoby po 60-tce powinny spać 6 godzin dziennie.
  2. Stałe pory wstawania i zasypiania
    Niezwykle ważnym elementem zdrowego snu jest to, aby miał on miejsce zawsze w tym samym czasie. Regularny rytm dobowy sprawia, że moment zasypiania i wstawania przychodzi naturalnie.
  3. Wygłuszone miejsce
    Wyeliminuj wszelkie bodźce zewnętrzne, tj. radioodbiorniki, telewizję i inne. Nic nie może angażować Twojej uwagi. Sypialnia powinna być zamknięta i możliwie cicha. Zagwarantuje to spokojniejszy, nieprzerywany sen.
  4. Wywietrzone, dotlenione miejsce snu
    Na godzinę przed snem – warto dokładnie wywietrzyć sypialnię. Optymalna temperatura w pomieszczeniu w którym śpimy powinna wynosić 19-21 stopni Celsjusza. Warto również cyklicznie wietrzyć i zmieniać pościel – tak aby sen kojarzył się nam ze świeżością, a nie przykrym obowiązkiem.
  5. Zrezygnuj z późnej kolacji
    Wpływ na to jak się wysypiamy ma również nasza kolacja. Zaleca się całkowitą rezygnację z posiłków na trzy godziny przed snem. Dzięki temu, układ trawienny nie będzie zaangażowany w tak dużym stopniu.
  6. Zawsze o tych samych porach
    Ogromnym błędem jest to, że w weekendy nie jesteśmy zdyscyplinowani. Fakt, iż nie idziemy do pracy nie powinien doprowadzać do tego, że wstajemy o tej godzinie o której nam się podoba.
  7. Korzystaj z suplementów, a nie leków!
    Wiele osób, które borykają się z bezsennością, – mówiąc kolokwialnie – idzie na łatwiznę. Wykorzystujemy sprawdzone i skuteczne, silne leki nasenne. Niestety, mają one jedną podstawową wadę – mogą uzależniać. To często skutkuje tym, iż problem nie zostaje rozwiązany, a po odstawieniu tabletek – jego siła jest jeszcze większa. Zdecydowanie korzystniej jest suplementować naturalne składniki. Ich skuteczność może i nie jest aż tak wysoka, ale możemy mieć pewność, że nie będzie żadnych skutków ubocznych. Rekomendowany produkt: Brain Actives (więcej na oficjalnej stronie producenta – BrainActives.pl)
  8. Zegar biologiczny najważniejszy!
    To, czego oczekuje od Ciebie Twój organizm jest najważniejsze. Nie wymuszaj na organizmie snu. Proces zasypiania powinien trwać maksymalnie 15 minut. Po tym czasie należy opuścić łóżko i spróbować za jakiś czas.
  9. Rezygnacja z kawy i energy-drinków
    Wszelkiego rodzaju nienaturalne pobudzacze najlepiej wyeliminować z diety. Jeśli jednak – koniecznie musisz wypijać kawę, pamiętaj, że działać może (na mniejszą lub większą skalę) nawet przez 12 godzin. Dlatego też, należy ją pić tylko w godzinach porannych.
  10. Bądź aktywna/y!
    Wykorzystuj energię w ciągu dnia. Zmęczony organizm zdecydowanie łatwiej doprowadzić do fazy głębokiego snu. Pamiętaj jednak o tym, by wyczerpująca aktywność nie była realizowana zbyt późno, gdyż mogłoby to zbyt mocno pobudzić organizm.

Problemy z koncentracją i ich eliminacja
Zdrowy sen to rzecz jasna jeden z wielu kroków, które należy postawić, aby wyeliminować wszelkie problemy z koncentracją.

Warto jednak od niego rozpocząć – wszak, według ekspertów – sen ma kluczowe znaczenie dla naszych zdolności umysłowych, emocjonalnych i psychicznych. Rzecz jasna – przekłada się również na inne sfery naszego życia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *